tisdag 26 februari 2013

TRANSPORTERN ÄR EN UPPENBARELSE


MIN BIL ÄR SOM BEKANT VÄLSIGNAD - NYA UNDER HÄNDER

Här uppe står hon i vårsolen och njuter i en skogbacke någonstans i Hyltebruks-skogarna, kanske lite smutsig och sliten men ack så unik och vacker. Inget märkvärdigt med det tänker ni men det som hände när jag väl landade i Halmstad igen efter dagens 20-mila-resa var ju på gränsen till "udda". För er som inte följer bloggen kan jag berätta att min lilla pärla har fått handpåläggning och välsignelse, och tack var det (tror iaf jag ;) har hon räddat mitt liv åtminstone en gång. Idag gjorde hon inte det men åter igen visade hon sig var hon ska vara när det händer.

Jag fickparkerar in kärran på en tvärgata från Halmstads kyrka, mitt i stan och hoppar ur. När jag larmar och ska gå för att att betala p-avgift så kommer det fram en man i 30-40 års åldern och stammar lite försynt om att "Vilken fin bil, den syns verkligen". Jag funderar snabbt på det är en "strålis", är han ja ni vet, eller bara någon allmänt pratsjuk individ, så jag svarar lite kortfattat med ett "Njo, eller hur". Då sträcker han fram handen och säger att jag bara måste få berätta en sak och att du och din bil kommer som en uppenbarelse. Nu börjar man ju bli lite orolig haha... men han fortsätter med några kloka frågor och jag svarar på vad vi gör med gifter osv. Då säger han att han jobbar på ett annat försäkringsbolag i stan och att han gick in i kyrkan för att få vara för sig själv en liten stund pga olika skäl. "Och precis innan jag skulle gå ut så bad jag tyst för mig själv om att jag var så orolig för vår natur, djuren, skogen och all miljöförstöring då jag är väldig mån om densamma. Och jag vet inte ens själv varför jag gjorde det, det bara föll sig så. Och precis som jag kliver ut i solen så ställer du dig precis här med din vackra bil, visst är det märkligt".

Lång historia kanske, men den var ännu längre. Och jag avslutade det hela med att säga att Länsförsäkringar jobbar för världens renaste lantbruk, och han nickade instämmande faktiskt. Han kanske visste mer än han sa men det gjorde ju jag med.... hade inte mage att säga att jag var "sparkad" och giftet lär få stå kvar där på gårdarna framöver. Ledsamt!
Men det var en "sjuk" händelse och jag blev så klart själv smått betänksam efteråt, det måste vara den där välsignelsen som gör att jag hamnar i dessa situationer. Tack Mats-Ola :)

Dagen till ära liksom, en liten vacker kyrka mitt i skogen

Den här lyckades jag ragga upp idag, fyra ton.

 Hyltebruk hmmmm

Förr använde man bakrutan för att bra sikt bakåt... gosedjuren gör det ju iaf

 Och så dagens arbetsskada, skicka nya formulär kontoret eller har jag använt upp alla?
 RISKTILLÄGG!!!!


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar